Scrap-pyssel-vinkväll

Sist ut är jag då....att blogga om denna trevliga kväll.
I lördags, på min födelsedag, hade vi, Malin, Camilla, Therese o jag bokat in en pysselkväll med valfri dryck som tillbehör, hos Camilla.
Efter en del velande frem o tillbaks pga. sjukdom, så intog vi Camillas föräldrars hus vid 1630-tiden och brädde ut oss åt alla håll o kanter....



Jag hade inför kvällen tagit fram en utmaning till alla och det var att altra sin ägen förbokstav. Dessa inhandlade jag på Panduro och nu gällde det att tänka "outside the box"...
Ende kravet jag hade, var att dom fick ha med en journaling om sig själva.
Nästa gång skall jag nog tänka igenom min utmaning lite bättre, för den ende som inte blev klar/klarade av att altra sin egen bokstav, var ju så klart mig själv :-P


men visst blev dom andra hur snygga som helst...

Så här bra lyckades Malin med sin när hon började


mera närbilder av slutgiltigt resultat hittar ni på Malin´s egna blogg.

Och här ser man en klar skillnad.....Marianne hade blivit lite "lätt" irriterad, sedan forsökt riva av/loss det fellimmade, fastsatta pappret, för att göra om och göra rätt.
Här har man ju en del att lära av "proffsen" kan man ju säga. Malin löste det galant, utan att riva loss pappret så klart :-) , och det är nu jag får erkänna att tänka "outside the box" inte är helt min stora talang. :-)

Nedan ser ni mitt ofärdiga M ihop med min "25-års" present som jag fick av tjejerna. Tack så mycket till er :-)

Föreställ er skålarna fyllda till randen med röda gelehjärtan och punchpraliner en "tycka synd om mig"-kväll.
Helt juvligt eller hur...

Och så här ser resterande samlingen av LO´s ut efter våran träff. Några ofärdiga utan text, då dom får "ligga till" sig lite.






Min stora last i livet.... (eller hur Kristin? )




Sedan hände det en hel massa med andra grejer...som snöstorm och bensinstop. Och hela den historien kan du läsa om på Therese sin blogg.
Tack tjejerna för en mycket trevlig kväll/natt.

/Marianne

Kommentarer
Postat av: Kristin

Joda. Vi har en last i livet når det gjelder denne mannen, men fy fan så deilig han bare er(og har vært de siste 25 åra eller hva det nå blir). Vi gir oss ikke før vi har vært i New Jersey vi vel:) Kram

2009-03-01 @ 17:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0