Scrapbooking

Som en del av er vet så holder jag på med scrapbooking. Dock inte i den utsträckning jag vill då tid/utrymme inte finns. Mycket pga. skiftjobbet bla. Men iaf. dom gångerna jag får tid blir det iaf. skapat lite grejer. Det mesta blir LayOuter i
30x30 cm, men det har även blivit lite böcker, kort o dyl. som jag gett bort.
Har en egen lite hörna i datarummet hemma med massor av (dyra) grejer, men mest roligt är det när man åker iväg till Vårgårda på träff var 3-4 vecka. Camilla, Tords flickvän, och Malin, en väninna av Camilla, öppnade en affär med inriktning på på heminredning och scrapbooking. Så där sitter vi ett gäng tjejer lite nu o då och skapar, fikar, tjatar, skrattar, handlar osv. För den som är mer nyfiken kan man kika förbi hos dom på www.designat.e-butik.se

Nedan följer lite LO´s av nyare datum, dock har latmasken varit framme och inte orkat ta ut dom ur albumet. För mycket jobb att sätta tillbaks dom igen ;-P. Derav lite "blanka" kort.

    
    
 

Sist men inte minst kommer 2 stycken tävlingsbidrag. Dessa har jag skickat in till tidningen Scrapbooking m.m.
Den första är på mormor som dog för ca 15 år sedan, och uppgiften var att scrappa något vars titel kom från ett dikt, låt-text eller liknande. Jag har valt titel "angles"  från låten vid samma namn av Robbie Williams.

  

Den andra är på min arbetskompis dotter som heter Sara. Hon har foto som interesse och detta kortet finns på hennes FB-profil. Det är tagit nu i söndags. Ett helt underbart kort när det gäller färger och glöd.
Känner henne inte så personligt, men vet att hon har Vattumannen som stjärntecken och kunde därför använda mig av detta och hennes namn. Tror det stämmer ganska så bra på henne som person. (eller va säger du Camilla? ;-P )
Denne är inskickat som LO bara i hopp om att den kommer med för att den blev så "snygg" :-)
Sara kommer själv att få den om hon vill ha den.

  

/Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0