Scrappa maskulint

Inom scrapbooking världen är allt väldigt sött. Mycket kärlek, love, my only one, preious. Färger i pastell, lime grönt, rosa, blått, fjärillar... men framförallt blommigt. Det är blommigt högt, lågt, stora, små, glittriga, papper, tyg, plast, hemgjorda osv. osv....

Att därför scrappa åt det lite maskulinare hållet är ju en utmaning. Det börjar så smått komma lite papper med hjulsträck på, en o annan mc, lite dekorationer med bilar, båtar, brandbilar, brads som ser ut som skruvar, men utbudet åt "kill"-hållet är tunt tycker jag.
Av någon anledning så får jag inte till det här med blommor på LO. Ser bara malplacerad ut..eller fel färg...eller för mycket resp. för lite, så det kan kanske vara därför jag hakar upp mig på det.
Jag vill inte ha blommor på en LO med grävmaskinstema, se några inlägg längre ner, eller Mats åker motorcykel, gocart  eller något annat som går fort.
Någon där ute som håller med mig???

I alla fall....här kommer en LO på Alexander o Tiril, ett försök att få det se lite kallt/rått/heftigt/maskulint ut. Dom var trots allt ute å körde dumper i snö och -8 grader... va är mer killigt/grabbigt/maskulint än det liksom :-)

Tycker själv att det funkar hysat...







/Marianne

Kommentarer
Postat av: Malin

Snygg LO! Nu har jag gjort en liten tutorial på min blogg ang scanningen! (fler som har frågat i veckan!) Kanske att du redan visste hur du skulle göra, men angående tjocka dekorationer har jag inga mer tips än att trycka lite på locket till scannern ;-)



Ha en fin helg!



kram Malin

2009-02-06 @ 22:26:58
URL: http://malinshornablogspot.com
Postat av: Therese Bäck

Vilken skön LO...

Maran i Alingsås var riktigt dålig...tur du inte var med, missade inget ...

Vi synes kanske den 14:e...kram på dig...

2009-02-08 @ 22:38:16
URL: http://tessanskortpyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0