Tvättmaskin

Så där lagom till strax efter nyår, så flöt det över med vatten i vår tvättmaskin. Dvs. det kom lite vatten på ställen som inte var helt bra. Slutet på det hela var att det luktatde bränd i hela huset, och vi var väl båda inne på att det nog inte var så bra.
Så då fick jag ge mig ut i denna jungel av vitvaror.

Vi hade en ganska enkel topmatad sak från Blomberg innan, som har funkat i ur o skur, som stod i huset när vi flyttade hit 2001. Aldrig haft några problen med den. Således var jag inte intr. av finesser hit o dit med timer, "kan själv", väckarklocka... you name it liksom.
2000,- kr extra för att den skall låta som "Wee"-roboten tycker jag är lite mycket.
Hittade till slut en som jag ville ha, efter idogt surfande på nätet och läst hur många omdömen som helst, och satte kursen mot affären som hade erbjudande just på denna maskin.

Men man blir ju inte förvånad när veckans reklamblad innehåller saker som redan är utsålda... :-( Har vi hört detta förr eller???
Och inte mindre förvånad blir man när dom självklart har en maskin som är precis lika samma som den jag ville, med lite extra finesser så klart. Typ 1400 varv på centrifugen (snacka om karusell), och at den låter som "Wee" då :-).
Och bara för 1500,- mer än den jag ställt in mig på..... bara...eller hur? Som om det fanns högar med pengar kvar efter julen, så ville han tom. ha mera. Killen trodde ju fortfarande på tomten...

Icke, sa nicke. Kommer inte på talan fick han veta. Jag kan minsann leta vidare på en annan i så fall. Så får tvättstugan gro igen av smutsvätt så länge.
Men kille bakom disken såg och framför allt hörde hur jag resonerade, och gick till slut ner i pris. Nu skulle jag bara få betala 500,- mer än från den jag kom in o ville köpa från början av.
Och ok för min del. Blev jag blåst eller ej.....säkert, det blir man väl alltid :-). Men vet ni hur mycket tvätt en vanlig medel Svenssons familj ger så förstår ni säkert.

Så efter 2 dagar=ennu mer tvätt, fick vi hem den nya maskinen. Och den både "kan själv", piper o låter som "Wee"-roboten, lyser, har timer, veckarklocka och världens snabbaste karusell.
Tvätten blev äntligen ren igen och tvättstugan tömd. Vilken lycka!!!

Men tro på f.. att skiten gick sönder efter 2 veckor. Mats hade tvättvecka (och ja, vi har var vår vecka), när vattnet bara forsade ut överallt...toppen. Man blir ju något less kan man säga. "Always lock on the bright side of life" hjälper liksom inte i detta läget.
Efter några telefonsamtal hit o dit, reparatörbesök x3, så går äntligen maskinen igen. Det var någon svets i tvättmedelsfacket som gett sig, eller inte var helt bra från början antagligen.
Så nu ger jag mig åter igen på tvätthögen och ser förmodligen botten på korgen i början av nästa vecka.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0