Sprickor

Barn har ju helt klart olika uppfattning/namn på saker än va vi vuxna har. Derav en komentar från Alexander till mimmi när hon var barnvakt på "London" resa.

Dom satt o mysade i soffan och Alexander studerade mimmi ingående. Tänker o filosoferar lite som han gör och konstaterar i sluändan till mimmi: " va många sprickor du har i ansiktet mimmi..."

Som mammas sa själv: "just då, kände jag mig myyyyycket gammal".

Har någon av er sätt senaste svenska ICA-reklamen. Att snacka om rynkor kan man göra först när scannaren ger utslag.
http://www.youtube.com/watch?v=JphpL_vCVAE

Hysterisk roligt tycker jag då. (helt tills den dagen den slår ut på en själv  ;-P ) Soltorkade tomater och sprickor kan man iaf. skratta åt, det gör man inte åt rynker...

/Marianne

Kommentarer
Postat av: Therese Bäck

Hallå Marianne...

Kul att jag fick kika in på din blogg...skall bli spännande att se dina LO,n...

Vad kul med tävlingen...skicka in bara, underbar utmaning tycker jag...

Kramar tills vi syns igen /Tessan

2009-01-12 @ 15:20:02
URL: http://tessanskortpyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0